نویسنده متون تبلیغاتی برای انجام دادن تکلیف خود ابتدا به بررسی کالا، مخاطب و هدف تبلیغ میپردازد. سپس روشی را که مناسب انجام دادن این تکلیف است، به کار میگیرد. با این وجود، بهتر است با انواع مختلف آگهیهای چاپی که در طول سالهای متمادی موفق بودهاند، آشنا شوید.
در زیر فهرستی از این آگهیها مشاهده میشود. زمانی که از یافتن ایده مطلوب خود ناامید میشوید، نگاهی سریع به این فهرست، احتمالاً بتواند الهام بخش شما باشد. در نگاهی گذرا به فهرست ممکن است به این نتیجه به برسید: هی، این یکی برای آگهی من مناسب است.» از این فهرست نه به عنوان عصای دست، بلکه کمکی در جهت دستیابی به ایدههای نو استفاده کنید.
پرسشی را در عنوان مطرح میکند و در متن به آن پاسخ میدهد.
متن به ارائه یک آزمایش میپردازد و خواننده آزمایش را انجام میدهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا این محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر.
یک محصول جدید را معرفی میکند و یا خبری جدید و هیجانانگیز درباره کالایی قدیمی را به اطلاع میرساند.
به معرفی صریح و بی حاشیه واقعیتها میپردازد.
با عنوانی مبهم بهمنظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق میکند.
وعده یک جایزه را در قبال خواندن آگهی میدهد.
به خواننده دستور میدهد که به حرکت درآید.
حراج را اعلام میدارد، محصول را توصیف میکند، بها و تخفیف را ذکر میکند و به خواننده محل خرید کالا را معرفی میکند مینماید.
به معرفی دلایلی که باید کالایی خریده شود، میپردازد.
به نمایشی که هم به نمایش تحولی که پس از مصرف محصول ایجاد شدهاست، میپردازد
.
مصرفکننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف میکند.
داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح میدهد.
به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات رایگان میپردازد.
به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا میپردازد.
بستر طرحهای گرافیکی مدل برای جلب توجه استفاده میکند.
ادامه این ایده ها را از طریق کلیک بر روی این نوشته مطالعه نمایید.
درباره این سایت