چگونه می توان شغل معتبری مانند نویسندگی برای آژانس های تبلیغاتی را به دست آورد؟

 

یک بار یک مدیر اجرایی تبلیغات می گفت: موجودی یک آژانس تبلیغاتی، هر شب در آسانسور پایین می رود.» به عبارت دیگر، افراد، مهم ترین منابع یک آژانس تبلیغاتی هستند و نویسنده ی تبلیغات یکی از مهم ترین منابع انسانی» یک آژانس تبلیغاتی است. نویسنده ، کلماتی را که ما در آگهی ها و تبلیغات می خوانیم و یا می شنویم ، می نویسد . به جز سرپرست هنری ، آثار هیچ یک از منابع انسانی آژانس تبلیغات ، چون نویسده ملموس نیست. بسیاری از افراد دیگر نیز به همان اندازه در یک آژانس تبلیغاتی همکاری و تشریک مساعی می کنند ، مدیران اجرایی استراتژی تبلیغاتی را طراحی می کنند.

پژوهشگران بازاریابی به بررسی اعماق ذن مشتری می پردازند و به دلایلی دست می یابند که موجب خرید کالا می شوند ، سرپرستان مسئول توزیع آگهی در رسانه ها نیز بهترین فضای یک رومه و یا مجله را مناسب ترین بهای ممکن به تبلیغات آژانس خود اختصاص می دهند. اما تمامی این فعالیت ها غیر از نظر آژانس و مشتری ، برای دیگران نامرئی است تنها چیزی را که عموم افراد مشاهده می کنند محصول تمام شده است تبلیغات تلویزیونی و چاپی.

اما هنگامی که نویسنده در جستجوی کار است این واقعیت به نفع او تمام می‌شود زیرا می‌تواند مجموعه‌ای از آگهی‌های خود و یا حلقه‌ای از فیلم‌های تبلیغاتی تلویزیونی خود را ارائه نماید و ادعا کند که این‌ها به من تعلق دارد من آن‌ها را نوشته ام». سایر افرادی که در این امر مشارکت داشتند بندرت به حساب خواهند آمد نویسندگانی که در آژانس‌های تبلیغاتی کار می کنند بیش از نویسندگان آزاد در جریان روند کلی» تبلیغات قرار دارند کادر نویسندگان تبلیغات به نگارش آگهی برای جراید و انتشارات مهم می‌پردازد و درعین‌حال بسیاری از تبلیغات تلویزیونی را تهیه می‌کند.

نویسندگان آزاد آنچه را که باقی می‌ماند برعهده می‌گیرند تبلیغات پستی آگهی رادیویی آگهی‌های تجاری و بروشور نویسندگان آزاد تقریباً هرگز تبلیغات تلویزیونی را به چنگ نمی‌آورند (و بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تلویزیون مرتبط‌ترین وسیله تبلیغاتی است). اگر عضوی از کادر نویسندگان آزاد آژانس تبلیغاتی باشید منبع عظیمی از ثروت را در دست و نوک انگشتانتان دارید هنرمندانی در اطرافتان هستند که مفاهیم شما را به تصویر می‌کشند سرپرستان هنری که شما را راهنمایی می کنند سایر نویسندگانی که می‌توانند به شما ایده‌ای نو ببخشند مدیران تولید که ترتیب ملاقات‌های مشتری را می‌دهند و تاریخچه و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارند.

همچنین تمامی امکانات یک دفتر بزرگ شامل یک میز کار بزرگ یک ماشین تحریر شیک یک دستگاه فتوکپی کاغذ و قلم رایگان و حتی گاهی یک دفتر خصوصی و یک منشی در اختیارتان قرار می گیرد نویسنده آزاد کسی را جز خود ندارد که او تکیه کند و بدتر از همه این‌ که ناچار از تمامی احتیاجاتش را خودش بخرد نویسندگان آژانس‌ها چک‌های ماهیانه ثابت و چاق‌وچله‌ای بدست می آورند برعکس احتمال می‌رود که نویسنده آزاد ماه‌های طولانی یک سنت پول هم نگیرد حال که صحبت از چک‌های ماهیانه به میان آمد باید بدانید که نویسندگان تبلیغات چک‌های قابل‌ توجهی دریافت می‌کنند. بر اساس آمار حقوق نویسندگان که توسط مجله ادوی جمع‌آوری شده است حقوق متوسط سالیانه یک نویسنده تبلیغاتی 46/300 دلار است. نویسندگان باتجربه در آژانس‌های بزرگ حتی حقوق سالیانه معادل 60 هزار تا 80 دلار درآمد دارند و تعداد معدودی از برترین نویسندگان میزان بیشتری دریافت می‌کنند اما برای کسب یک حقوق شش رقمی باید معاون اجرایی و یا معاون اول آژانس باشید.

سرپرست هنری کسی است که مسئول تولید و هماهنگی تمام فعالیت های خلاق آژانس است تولید متن تبلیغاتی جنبه‌های هنری و چاپ و توزیع آن سمت سرپرستی هنری برای بسیاری از نویسندگان تبلیغاتی گام بعدی ارتقاء شغلی است اما اگر این انتقال را کسب کنید کمتر فرصت نوشتن خواهید داشت و قسمت اعظم وقت شما صرف سرپرستی امور خواهد شد نویسندگان معمولاً یک شد به تکلیف را برعهده می‌گیرند و زمان طولانی به آن می‌پردازند و خلاف نویسندگان آزاد پروژه‌های آنان مکرر و مداوم و بی‌وقفه و بی‌وقفه است اگر مایلید برای محصولات معتبری که محبوبیت ملی دارند متنی تهیه کنید مانند پپسی، کولا، اتومبیل فورد و یا برگر کینگ تنها راه آن استخدام در آژانس های تبلیغاتی بزرگ است که در 99/9 درصد از اوقات نویسندگان آژانس‌هایی از این دست تبلیغات این‌چنینی را برعهده می‌گیرند چنین فرصت‌هایی بندرت عاید نویسندگان آزاد می شود سرانجام اگر قصد دارید در صنعت تبلیغات خودی نشان دهید و شهرتی بدست آورید باید برای آژانس‌های معتبر و بزرگ کار کنیم و تبلیغ محصولات مشهور را برعهده بگیرید اغلب اوقات نویسندگان آزادی که در آژانس‌های کوچک و گمنام مشغول کار می‌شوند در گستره این صنعت بیگانه محسوب خواهند شد.

 

 منابع کار را در کجا می‌‌توان یافت؟

هر روز صدها پیشنهاد شغلی در بخش نیازمندی‌های جراید تبلیغاتی به چاپ می‌رسد دو منبع عالی برای جویندگان کار بخش نیازمندی‌های مجله ادویک و عصر تبلیغات هستند (داشتن فهرستی از مجله‌های تبلیغاتی و تهیه بعضی از آن‌ها برای آگاهی جویندگان کار و اطلاعات به‌روز بسیار مفید است.) یک منبع دیگر برای جویندگان کار نیازمندی‌های رومه محلی شماست برای مثال بخش نیازمندی‌های نیویورک‌تایمز یک شنبه فهرست ده‌‌ها آژانس افتتاح‌شده در منطقه نیویورک نیوجرسی را ارائه می‌دهد جستجوی کار از طریق نیازمندی‌ها نقطه آغاز مناسبی است.

زیرا زمانی که به سراغ یکی از این آگهی‌ها می‌روید اطمینان دارید که یک جای خالی در آن‌جا موجود است معمولاً جویندگان کاری که نیازمندی‌ها را مطالعه می‌کنند با وسواس فراوان از خود می‌پرسند که آیا شرایط لازم را دارند»، آیا آژانس درباره شرایط استخدامی خود سخت‌گیر است»، آیا شمارا با وجود داشتن شرایط لازم خواهند پذیرفت»؟ پاسخ جایی در لابه‌لای دوقطبی اغراق‌آمیز قرار دارد از سوی آژانس درخواهد یافت که فرد مطلوب کمیاب و نادر است و با داوطلبانی که حتی فاقد شرایط لازم هستند مصاحبه خواهد کرد از سویی دیگر یک آژانس معتبر که در جستجوی سرپرست هنری کامل است هرگز با استخدام یک دانش‌آموخته جدید کالج موقعیت خود را به خطر نخواهد انداخت در زیر به آگهی‌هایی که به‌تازگی در بخش نیازمندی‌ها به چاپ رسیده به همراه ارزیابی من از آنچه آژانس تبلیغاتی در جستجویش می باشد درج شده است:

نویسندگی برای آژانس های تبلیغاتی دومی

 

بهترین متون آگهی‌های خود را فقط در یک آژانس تبلیغاتی می‌توانید استفاده کنید

آن‌ها را برای ما بفرستید هم‌اکنون ما در جستجوی نویسندگان و سرپرستان هنری برتر هستیم درباره افراد تازه‌کار مایلیم که نمونه کارشان را ببینیم اگر این نمونه همان می باشد که ما در جستجویش هستیم شما از موقعیت بی‌نظیری بهره‌مند خواهید شد»

نظر من: کلمه کلیدی در اینجا نمونه کار» است نمونه کار، نگارش یک آگهی است که به منظور ارائه توانایی مهارت شما در نویسندگی تهیه می‌شود و به‌‌عنوان یک تکلیف ازجانب یک کارفرمای حقیقی. آژانس، با پذیرش نمونه کار با زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید که مهم‌تر از هرچیز این نکته است که شما مستعد هستید و می‌توانید آن را ثابت کنید برای ما تجربه‌های گذشته شما چندان اهمیتی ندارد».

این آگهی به من می‌گوید که این آژانس در جستجوی یک تازه‌کار و مستعد است اما اگر نمونه قابل ارائه دارید به دنبال این آگهی بروید.

 

نویسنده

شرکت سازنده تیزر های تبلیغاتی رو به توسعه کنکتیکت که همواره تبلیغات محصولات معتبر و ملی را برعهده می‌گیرد به نویسنده‌ای مجرب و یا یک نویسنده سرپرست هنری نیازمند است که با تانک و سایر خدمات جنبی نیز تا اندازه آشنایی داشته باشد.»

نظر من: با جستجوی یک نویسنده و یا یک نویسنده/ سرپرست هنری» آژانس اظهار می‌دارد که ما در جستجوی نویسندگان توانایی هستیم که تا حدی مسئولیت سرپرستی را نیز به دوش بکشند». به نظر می‌رسد که این آژانس قدرت انعطاف‌پذیری دارد برای مثال درعین‌حال که خواهان نویسندگان قادری است که از عهده نگارش تبلیغات رادیویی و تلویزیونی برآیند اما در گذشته تجربه‌ای در زمینه نگارش تبلیغات تلویزیونی نداشته چندان اهمیتی نخواهد داشت. تصور می‌کنم که نویسنده توانایی با 5 یا 6 سال سابقه کار می‌تواند برای این شغل مناسب باشد.

 

 

 نویسنده تبلیغاتی که با مفهومِ مفهوم ما شریک می شود

شما یک نویسنده تبلیغاتی هستید که به معنای واقعی مفهوم پی برده‌اید و می‌دانید یک مفهوم چیست: مفاهیم پرتلألو، تازه، پرجرئت و نافذ: مفاهیمی که کاملاً در تیررس هدف‌های تبلیغاتی و بازاریابی قرار می گیرد. بدان مفهوم است که شما از گنجینه پژوهش های کامپیوتری وسایل داده‌هایی که در دسترس آن هستند استفاده می‌کنیم و این امر را برای هدایت انجام می‌دهید. زیرا کششی بی‌پایان به جانب نگارش خلاق و هیجان‌انگیز دارید. اگر چنین چیزی، مفهوم مفهوم شماست، نمونه‌هایی از کار خود را که نشان می‌دهد شما بیش از یک نویسنده هستید برای ما بفرستید. شما نویسنده تبلیغات جدید ما هستید حقوق شما متناسب با تجارب شما خواهد بود و شرایط استخدامی تان متناسب با خلاقیت شما.»

نظر من: سبک این آگهی به تاکید مبهمی که بر روی کلماتی مانند مفهوم» و یا خلاقیت» دارد، مرا نگران می‌کند. به جا این‌که فهرست شرایط مطلوب را درج کند به کلمه‌های پرآب‌ و رنگ متوسل می شود نظر می‌رسد که آن‌ها خود نیز نمی‌دانند در جستجوی چه هستند اگر می‌دانند شما را آگاه نمی‌سازد. من به‌‌عنوان یک نویسنده سخت‌گیر و صریح این آگهی‌ها را نمی‌پسندم اما شاید سایر نویسندگان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

 

منبع از سایت blog.tolofilm.com


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها